.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش شمال نیوز از افتتاحیه مجتمع دیجیتال ارشاد استان مازندران
شمال نيوز: (مسابقه در شهر) عنوان اولین بازی اجتماعی مختص شهر ساری است که توسط گروه برنامه نویسی پردازشگران هوروتات پارس نوشته و با حمایت مجتمع دیجیتال ارشاد استان مازندران و سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ساری در روز افتتاحیه معرفی شد
گزارش شمال نیوز از افتتاحیه مجتمع دیجیتال ارشاد استان مازندران

شمال نيوز: فناوری اطلاعات، مقوله‌ای که روند حرکت جامعه به سمت آن گریز ناپذیر است. مسئله‌ای که نسل جوان، نوجوان و کودک را آنقدر مجذوب خود کرده است که اکنون دیگر بخش جداناشدنی از زندگی روزمره بسیاری از افراد شده است. جذابیت بازی‌های کامپیوتری و سرگرمی‌های اینترنتی آنقدر بالاست که نه تنها قشر کم سن و سال بلکه بزرگسالان را نیز به سمت خود کشانده است.

 

طبق آمار منتشر شده توسط سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت در کشور، در سال 92 بیش از 45 میلیون نفر در ایران کاربر اینترنت بوده‌اند. این یعنی بیش از 60% از جمعیت کشور روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند. از طرفی طبق گزارش همین منبع، مازندران با 2 میلیون و 580 هزار کاربر اینترنت از میان جمعیت 3 میلیون و 74 هزار نفری ، بالاترین ضریب نفوذ اینترنت را بین 31 استان کشور داراست. با این حساب حدود 83.85% مازنی‌ها کاربر اینترنت هستند و این ظرفیت بالا با مدیریت صحیح می‌تواند به یک سرمایه اجتماعی مهم و اثرگذار تبدیل شود. در این میان اما تولیدات نرم‌افزاری کشور بسیار کم و یا آنقدر بی‌کیفیت است که مخاطبان رغبت کمی برای استفاده از آنها دارند و بیشتر متمایل به نرم افزارها و شبکه‌های خارجی هستند

 

وظیفه مجتمع فرهنگی دیجیتال مازندران چیست؟

 

مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مازندران که زیر نظر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد است، وظیفه ارتقاء سطح سواد دیجیتالی و تولید محتوای دیجیتالی را در استان برعهده دارد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به ذبیح اله کاردگر مدیر این مجتمع مراجعه کردم تا با فعالیت‌های این مجتمع بیشتر آشنا شوم.

 

- (مجتمع دیجیتال مازندران زیر شاخه‌های مختلفی دارد. تولید نرم افزارهای موبایل، طراحی وبسایت‌های فرهنگی و محیط‌های چند رسانه‌ای، تولید انیمیشن، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های دیجیتالی، برگزاری مسابقات رایانه‌ای و ... برخی از فعالیت‌های این مجتمع است. اما رسالت دیگر این مجتمع ارتقاء سطح سواد دیجیتالی است. در این محل انواع کلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی کامپیوتر و موبایل برای تمامی سنین دایر است که در خلال این کلاس‌ها استعدادهای برتر در زمینه فناوری و اطلاعات شناسایی و حمایت می‌شوند.

 

سوپرایز مجتمع دیجیتال در روز افتتاحیه

 

(مسابقه در شهر) عنوان اولین بازی اجتماعی مختص شهر ساری است که توسط گروه برنامه نویسی پردازشگران هوروتات پارس نوشته و با حمایت مجتمع دیجیتال ارشاد استان مازندران و سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ساری در روز افتتاحیه معرفی شد 

هدف این بازی اینترنتی معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و اماکن تاریخی و تفریحی شهر ساری است به طوری که بازیکنان با حضور در این اماکن و گرفتن عکس و پاسخ به سوالات به مرحله بعدی می‌روند.

 

حمید معتمدی طراح این بازی توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد.

 

( شعار این بازی (ساری شهر شاد) است که شهروندان ساروی می‌توانند با مراجعه به سایت gameincity.com و ثبت نام در آن بازی را شروع کنند. طرح کلی این است که بر روی نقشه ساری نقاطی وجود دارد که کمتر شناخته شده‌اند، بازیکنان با حضور در این مناطق و با استفاده از خدمات شهری راز آن محل را کشف می‌کنند و سپس با گرفتن عکس و ارسال آن در محیط بازی به مرحله بالاتر می‌رود. در نهایت بازیکنانی که در مدت کمتر بتوانند تمام مراحل را طی کنند جوایز ارزشمندی دریافت خواهند کرد. طول مدت هر سری از بازی یک ماهه خواهد بود.)

 

- هدف از ساخت این بازی اینترنتی چه بود؟

 

- (هدف اصلی این مجموعه پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با سرگرمی‌های سالم و مفید است. بازی‌های رایانه‌ای موجب بی‌تحرکی و چاقی می‌شود که خانواده‌ها را بسیار نگران می‌کند. در این بازی بازیکنان حتی با خانواده خود می‌توانند با حضور در محل‌های تعیین شده هم بازی را ادامه دهند و هم لحظات مفرحی را در کنار خانواده خود سپری کنند. از طرفی گردآوری عکس‌هایی که از مکان‌های معروف شهر تهیه می‌شود، در بخش‌های گردشگری و جذب توریست می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.)

 

در انتها 

فضایی سالم همراه با تفریحات و سرگرمی‌های جذاب و آموزنده خواسته هر خانواده‌ای است که نگران کودک و نوجوان خود است. مجتمع فرهنگی دیجیتال امام خمینی (ره) واقع در میدان امام شهرستان ساری، طبقه دوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران مکانی است که این فضا را برای استفاده عموم جوانان و نوجوانان فراهم کرده است 

گزارش : محمد سفري


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک شهروند 25 ارديبهشت 1393
واقعا خسته نباشید به بروبچه های سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری شهرمون و گروه برنامه نویسی هوروتات
جدا خوشحال شدم
علیرضا 26 ارديبهشت 1393
با تقدیر و تشکر تمام دست اندر کاران این مجموعه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.